Informatyka odchodzi ze szkoły

Reforma edukacji. Brak informatyki w szkołach.

Obecny rząd oprócz zmian w programach edukacji i likwidacji gimnazjów, chce znieść obowiązek nauczania informatyki w szkołach. Lub inaczej na liceum (czyli na całe 4 lata) będzie przypadać 1 lekcja tygodniowo. Czyli znając dyrektorów będzie to w pierwszej klasie, kiedy uczniowie mają wszystkie przedmioty i są przerażonymi pierwszakami. Czy się z tego cieszę ? Szczerze, to mam mieszane uczucia. U mnie informatyka w liceum była w 3 klasach i … niestety jeszcze na wspomnienie tego robi mi się niedobrze. Wymógł, że każdy ma opanować na pewnym poziomie pakiet MS Office i podstawowe narzędzie graficzne jest ok, jeśli on jest w przystępny sposób pokazywany. W gimnazjum było w sumie lajtowe… w sensie oprócz siedzenia na naszej – klasie (tak, tak to były te czasy), grania na kurniku itp., nic innego nie robiliśmy. W podstawówce poznawaliśmy przez cały rok Painta. Fajnie było. Ale wróćmy do zmory z liceum – były sprawdziany z opanowanego materiału, który hm… szczerze powiedziawszy z tego co wtedy miałam tylko z 1 funkcjonalności korzystam stale. Jednak, żeby naprawdę ją zrozumieć, to raczej sama siedziałam i metodą prób i błędów doszłam do tego.

Jednak patrząc na to z drugiej strony miałam takie lekcje, poznawałam te narzędzia MS Office i tak patrząc na niektóre osoby, to przydałoby się to im. Pracuję na co dzień w biurze, gdzie umiejętność korzystania z Excela jest raczej stale monitorowana, więc jak przychodzi jaki praktykant lub nowa osoba, zaraz po zakończeniu szkoły i nie potrafi nic to trochę ciężko. Podczas studiów wykładowcy przekazali nam wiedzę, że robienie prezentacji na PowerPoincie jest ok, ale już lekko trąci myszką. Jednak z drugiej strony, jak mamy uczyć się innych programów, skoro te podstawowe to problem ?

Więc czy usunięcie informatyki ze szkoły to zło ? I tak i nie. Powinna zostać, nawet rzekłabym, że w większej ilości godzin, ale co za tym idzie w bardziej przystępnej formie. Uczniowie powinni uczyć się naprawdę potrzebnych rzeczy.

foto: http://www.spyderonlines.com

Leave a Reply

